Sosyal Medya Hesaplarımız!
Dış Dudak estetiği – Dış Dudak Sarkması ve Tedavisi

Dış Dudak Estetiği Nedir ?

Dış dudaklar iç dudakları dış taraflardan destekleyen ve saran yukarıdan aşağıya doğru uzanan dolgun yastık şeklindeki yapılardır. İç dudakların küçük olması estetik acıdan nasıl beğeniliyor ise dış dudakların da hafifden dolgun ve pürüzsüz olması estetik açıdan kadınların hoşuna gitmekte ve kadınları dış dudak estetiğine yönlendirmektedir.

Dış dudak sarkması nedenleri:

• Yaşlanma
  • Fazla miktarda kilo verme sonrasında
  • Hastanın kollajen bağ dokusunun özelliğine bağlı olarak
  • Dış dudaklarda doğuştan düz yada asimetrik olabilir

Vajina dış dudak sarkması sebepleri nin en önemlilerinden olan yaşlanma ve aşırı derecede kilo kaybı durumlarında vücudumuzda yağ dokusu azalır ve cildimiz sarkık duruma gelir. Bu durum tüm vucutta olduğu gibi genital bölgede de bir takım kozmetik sorunlar ortaya çıkarır.

Dış dudak ameliyatı:

Dış dudak ameliyatı neden yapılır?

Genital bölgede cilt altı yağ dokusunun kaybına azalmasına bağlı olarak dış dudakların içi boşalır ve gevşeyip sarkar . Kötü bir tarif olacak ama dış dudakları da pörsümüş kötü bir görüntü oluşur. Hoşa gitmeyen bu görüntüyü düzeltmek için dış dudak sarkması ameliyatı yapılır.

Dış dudak sarkması ameliyatı üç şekilde yapılabilir.

1- Gevşeyip sarkmış olan dış dudağa dolgu maddeleri yada yağ enjeksiyonu yapılarak dış dudak eski dongunluğuna kavuşturulur.

2- Dış dudakta gevşeyip sarkan fazlalık olan cilt kısmı alınarak küçük fakat daha dolgun yeni bir dış dudak oluşturulabilir.

3- Dış dudak sarkması çok fazla ve cilt altı yağ dokusu çok azalmışsa; önce fazlalık cilt kesilir sonrada dolgu yapılır.

Bu yöntemlerden hangisinin kullanılaçağına hasta muaye edildikten sonra karar verilir.

Çok nadirde olsa bazı hastalarımızda dış dudaklar doğuştan dolgun değilde düz yada asimetrik olabilmektedir. Bu tür sıkıntılar da yukarıda anlattığımız şekillerde düzeltilebilmektedir.

Dış dudak ameliyatı nasıl yapılır ?

Hastaya anestezi işlemi uygulanmadan önce cerrahi kalemle dış dudaktaki sarkmış olan kısımlar ve dolgunlaştırılacak yer işaretlenir.

Dış dudak estetik ameliyatları hem genel anestezi hemde lokal anestezi ile yapılabilmektedir. Çok ağrılı bir işlem olmadığı için biz kliniğimizde dış dudak estetiği ameliyatlarını lokal anestezi ile yapmaktayız. Hastanın dış dudaklarına lokal anestezi uygulanır 10 saniye kadar anestezinin yapıldığı yerde iğne ağrısı olur sonrasında ağrı tamamen geçer.

Lokal anestezi hazırlanmış dış dudaklara

• Dış dudakta gevşeyip sarkan fazlalık olan cilt kısmı alınarak küçük fakat daha dolgun yeni bir dış dudak oluşturulabilir ( şekil 1-2-3 ).
  • Gevşemiş olan dış dudağa özel dolgu maddeleri yada yağ enjeksiyonu yapılarak dış dudak eski dolgunluğuna kavuşturulur ( şekil 4 ).
  • Dış dudak estetiği ortalama 30-45 dakika sürmektedir. Dış dudak estetik ameliyatı ağrılı bir işlem olmadığı için hastalarımız bir günlük istirahatten sonra günlük hayatlarına rahatlıkla devam edebilmektedir.
dış dudak estetiği
Şekil-1 ) Dış dudak sarkması ameliyatı

Şekil -2) Dış dudaklarda sarkmaya neden olan bölge tespit edilip kalem ile çizilir. daha sonra kalem ile belirlenen alan çıkarılır. Bu işlem neşter, koter yada lazer ile yapılabilir. Fazlalık cilt çıkarıldıktan sonra prova yapılır. Dikildikten sonra nasıl görüneceğine bakılır gerekirse bir miktar daha cilt çıkarılır ve prova bitirilir.

vajina dış dudak küçültme ameliyatı
Şeklil-2) Dış dudak ameliyatı dikiş atılırken

Şekil-2 ) Prova yapıldıktan sonra kanama kontrolü yapılıp cilt dikişler yardımı ile birleştirilir.

vajina dış dudak dolgusu
Şekil-3 ) Vajina dış dudak dolgusu

Şekil-3 de genital bölge dış dudaklara yapılan dolgu işlemi anlatılmaya çağırılmıştır. Sarı noktalar sarkmış dış dudakların cildinin alt kısmına enjekte edilerek dış dudakların dolgun ve pürüzsüz olması sağlanır.

Vajina Dış dudak estetiği fiyatları ?

Vajina Dış dudak estetiği fiyatları; Ameliyatı yapacak olan doktora, dış dudak estetiği ameliyatının yapılmasını istediğiniz hastaneye ( sizlerde tahmin edersinizki florance nightingale hastanesinde yada acıbadem hastanesinde dış dudak estetiği fiyatları diğer hastanelerin fiyatlarından çok farklıdır), kullanılacak anestezinin türüne ve dış dudak estetik ameliyatına ek olarak başka bir genital estetik ameliyatın işlemle aynı seansta yapılmasına göre fiyatlar değişmektedir. Vajina dış dudak estetiği fiyatları hakkında sekreterimizden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Dış dudak estetiği ameliyatları hakkında sorular ve cevaplar

Dış dudak estetiğini kimler yaptırabilir?

Dış dudak estetiği genital organlarının görüntüsünden memnun olmayan genital estetik kaygısı olan tüm kadınlara yapılabilir. Dış dudakların şekli ergenliğin sonuna kadar değişebilir bundan dolayı hastaların en azından ergenlik dönemini geride bırakmış olması gerekmektedir.

Dış dudak ameliyatı kızlık zarına zarar verir mi?

Dış dudaklar ile kızlık zarı bir birinden uzak yapılardır kızlık zarı vajenin 2 cm içerisinde yer alırken iç dudaklar ise iç dudaklarında dışında vajenin en dış yan kısmındadır. Dış dudak estetiği ameliyatı sırasında kızlık zarının zarar görüp bozulması imkansız olduğundan bakirelere dış dudak sarkması ameliyatı rahatlıkla yapılabilir.

Dış dudak estetiği ameliyatı normal doğum yapmayı engeller mi ?

Dış dudak estetiği ameliyatlarının doğumla bir alakası yoktur bir kadın doğum yapmışsa da yapmamışsa da dış dudak estetiği yaptırabilir. Dış dudak estetiği yapılan kadının normal doğum yapmasında bir sakınca yoktur.

Dış dudak estetiği gebelik oluşmasını engeller mi ?

Dış dudak estetiği ameliyatı gebe kalmayı etkilemez, burada sadece dış genital yapıya ait olan sorun ortadan kaldırılır.

Dış dudak estetiği orgazmın şiddetini arttırır yada azaltır mı?

Dış dudak estetiği direk olarak olmasada kişinin kendine olan güvenini arttırdığı, için dolaylı yoldan orgazmın şiddetini arttırır.

Dış dudak estetiği sonrası estetik kaygı taşımayan kadın cinsel ilişki eskiye oranla daha kolay odaklanıp uyarılmakta ve orgazmı çok daha üst seviyelerde yaşamaktadır. Bu gibi durumlar, çiftlerin daha kaliteli ve sağlıklı bir cinselik yaşamasına olanak sağlamaktadır.

Dış dudak estetiği ne zaman iyileşir?

7-10 gün içerisinde dokular tamamen iyileşmiş ve bir birine kaynamış olur.

Dış dudak estetiği ameliyatı sonrası dikkat edilecekler

• Dış dudak estetiği sonrası cinsel ilişki bir ay ertelenmeli.
  • Dış dudak estetiği sonrası bakım çok kolaydır, pansumana gerek olmaz. Tuvaletlerden sonra temizliğinizi düzgün bir şekilde önden arkaya doğru olacak şekilde yapmanız yeterlidir.
  • Dış dudak estetiğinden sonraki ilk bir ay boyunca ameliyat bölgesine zarar verebilecek hareketlerden ve sporlardan uzak durmak gerekir, bisiklete , ata binilmemelidir.
  • Dış dudak estetiği ameliyatından sonra bir ay boyunca havuz ve denize girmek yasaktır.
  • Dış dudak estetiği operasyonu sonrası ilk iki gün banyo yapılmamalıdır, küvete su doldurup saatlerce kalmak yasaktır bunun yerine ayakta duş alınmalıdır.
  • En çok dikkat etmeniz gereken ise doktorunuzun verdiği ilaçları tarif edildiği gibi kullanmanızdır.

Dış dudak estetiği sonrası yaşanabilen geçici şikayetler:

Labioplasti sonrası şişlik: Dış dudak estetiği sırasında yapılan local anestezi ve çilt altı ufak kanamalar şişlik oluşturabilir. Bu şişlikler 1-2 gün içerisinde kendiliğinden düzelir.

Dış dudak estetiği sonrası his kaybı: Lokal anestezinin etkisi bittiği anda dudaklardaki his kaybı eski haline dönecektir. Bazı hastalarımızda his kaybı 1-2 hafta kadar sürebilmektedir. Fakat mutlaka his kaybı düzelmektedir.

Dış dudak estetiği sonrası kaşıntı: Burada kullanılan iplikler ve uyuşturucu ilaçlardan dolayı bazen kaşıntı olmaktadır. Biz kliniğimizde dikişleri almaktayız bu nedenle bizim hastalarımızda kaşıntı oluşsa dahi en çok dikişlerin alınmasına kadar devam etmektedir.

Dış dudak estetiği sonrası ödem: Her cerrahi işlemde olduğu gibi labioplastide de ödem olmaktadır. 1-2 gün içerisinde ödem kesinlikle kaybolmaktadır.

Dış dudak estetiği sonrası kanama : Labioplasti operasyonu sonrası bir iki gün leke tarzında kanama olabilir. Dolgu ile işlem yapılacak ise hiç kanama olmaz.

Genital bölge dış dudak kararması tedavisi nedir?

Vajina dış dudak kararması, kadınların genital estetik konusunda en çok şikayet ettiği konuların başında gelmektedir. Vajina dış dudak morarması ve kararması ile tedavimizi lazerle genital bölge renk acma yazımızdan okuyabilirsiniz.

Dış dudak estetiği dikişleri:

Dış dudak estetiğinde genelde vucut tarafından emilen dikişler kullanılır. Fakat edindiğimiz tecrübeler sonucu biz kliniğimizde bunları kullanmamaktayız. Çünkü labiumlar çok ince ve esnek bir yapıya sahip olduğudan her ne kadar bu dikişler emilse de bu şekilde yaptığımız labioplasti ameliyatlarından sonra hastalarımızda kaşıntı oluşmakta ve elastik yapısını kaybetmektedir. Bu yüzden kliniğimizde daha sonra alınırken doku içerisinde kayan alınırken ağrı oluşturmayan özel dikişler kullanılmaktadır. Böylece vajina dış dudak dolgunlaştırma işlemi sonrası dudaklar elastikiyetini yumuşaklığını kaybetmemekte doğal durmakta kaşıntı olmamaktadır. Lapioplasti sonrasıda kesinlikle iz kalmamaktadır.

Dış dudak estetiği ameliyatı riskleri nedir?

Labioplasti ameliyatının riskleri yok denecek kadar azdır. Çok nadirde olsa dış dudak dolgusu sonrası enfeksiyon, kanama, şişlik ve kaşıntı olabilmektedir. Biz hastalarımızda labioplasti ameliyatı risklerinden kaşıntı ve şişlik ile karşılaştık, kaşıntı şikayetleri dikişler alındıktan sonra tamamen düzelmiştir. Şişlik ise ödemin 1-2 gün içerisinde azalması ile kendiliğinden ortadan kaybolur.

Vajina dış dudak şişmesi

Vajina girişinde alt tarafda şişlik oluşunca aklımıza ilk olarak bartolin kisti yada bartolin apsesi gelmelidir. Vajina dış dudak şişmesi neden olur ? tedavisi nedir bu konularda bilgi edinmek için www.bartolinkisti.com sitemizi inceleyebilirsiniz.

Önceki Makale